В Івано-Франківську формується креативний економічний кластер

Різноманітні подій на Івано-Франківщині показують, що саме тут формується креативний економічний кластер, тобто формується основа найперспективнішого типу економіки.
Зокрема фестиваль “Порто Франко” відіграє важливу роль у розвитку креативних індустрій. На цьому наголосив народнй депутат України Олександр Шевченко. Він переконаний, що такий підхід до творчості є основою того, що для провідних світових експертів є чи не головною умовою економічного та цивілізаційного прориву найближчих десятиліть.

Мова йде про так звану “креативну економіку”. Про той формат виробництва та формування трендів, який напряму пов’язаний з культурою і творчістю. У моделі світового суспільного розвитку ХХІ століття економіка і культура взаємопов’язані. Стрижнем цієї моделі є визнання творчості, знань і доступу до інформації як потужних рушіїв економічного зростання. Сам термін “креативність”, як відомо, асоціюється з нестандартним світоглядом, багатою уявою та натхненням.

Якщо говорити простіше, то в сучасному світі головними виробниками доданої вартості вже не є працівники традиційних професій. Головні що далі, то більш оплачувані виробники сучасності – це ті мрійники та фантазери, які у творчих студіях та за моніторами персональних комп’ютерів створюють “нові світи” – комп’ютерні програми, інноваційні продукти, наукові відкриття, технологічні інновації, а ще – музичні та мистецькі твори, видумують історії та втілюють на сцені чи візуальному продукті найцікавіші мрії людства.

“Порто Франко” за два останні роки продемонстрував, що Івано-Франківськ – місто майбутнього, місто “креативщиків”. Вже давно ми слідкуємо за феноменом Ростислава Держипільського та його театру, з яким наш Фонд “Новий Івано-Франківськ” давно і плідно співпрацює.

Яскраво проявила себе команда “Центру сучасного мистецтва” та Анатолія Звіжинського, які виявили наполегливість після неадекватних дій міської влади, що через чи то нерозуміння, чи то через світоглядні розбіжності мало не зруйнувала перспективний творчий осередок міста.

Загалом Фестиваль дозволив заявити про себе молодим і наразі невідомим митцям, а вже досвідченим і відомим проявити себе несподівано, в нових вимірах та запалати свіжими гранями їх таланту.

Саме уява таких людей будує наше майбутнє. Саме їхні ідеї та фантазії при правильному бізнес-супроводі та грамотному піарі коштуватимуть десятки і сотні мільйонів (з часом і “не гривень”). Саме за їхніми ідеями та вміннями полюють найвідоміші світові бренди. Бути креативним (творчим, оригінальним, “не таким, як усі”) – тепер є вимогою для особи, яка претендує на ключову або й навіть важливу участь в економіці сучасного типу.

Наша країна і місто багаті на творчих осіб. Якщо когось ще не переконали Станіславський феномен та інші минулі заходи, події, явища та проекти, то “Порто Франко” не лишив жодних сумнівів у цьому. Франківськ – місто креативщиків. Тепер це не підлягає жодному сумніву.

Джерело: https://kurs.if.ua

Залишити відповідь